Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu po lewej stronie ekranu interesującą Cię informację. Elementy menu mogą posiadać podkategorie, są one oznaczone. Każda informacja publiczna składa się z pola tekstowego oraz opcjonalnie z załączników. Wszystkie informacje i pliki są dodawane i zmieniane tylko i wyłącznie przez podmiot, na którego stronie się znajdujemy. Każdy wpis posiada autora oraz datę jego ostatniej modyfikacji.
W tym celu należy wejść na stronę https://e-bip.org.pl i kliknąć przycisk "Rejestracja". Następnie podać login, hasło, prefiks i e-mail. Potwierdzeniem poprawnej rejestracji będzie e-mail wysłany na podany adres w formularzu.
Każda zmiana informacji przez instytucję zostaje odnotowana. Nowy wpis pojawia się jako główny, a każdy stary jest przenoszony do archiwum. Każda podstrona ma swoje archiwum, w formie spisu u dołu strony. Klikając "Więcej" jesteśmy przenoszeni do archiwalnego wpisu, wraz z pełnym tekstem, załącznikami.
Adres Biuletynu Informacji Publicznej jest następujący: e-bip.org.pl Po wpisaniu adresu w przeglądarkę zostaje wyświetlona strona startowa. Służy ona do logowania już zarejestrowanych instytucji lub rejestracji nowych. Logowanie polega na podaniu loginu i hasła podawanych w formularzu rejestracji, po czym kliknięciu przycisku „Logowanie”. Drugi przycisk „Przypomnienie” przeniesie użytkownika na podstronę pomagającą z hasłem. Trzeci przycisk zatytułowany „Rejestracja” przekseruje nas do formularza rejestracji nowej instytucji.
Wypełnienie formularza rejestracji jest pierwszym krokiem do zbudowania własnego biuletynu informacji publicznej.
Wymagane dane podane podczas rejestracji to:
Warunkiem zakończenia rejestracji powodzeniem jest:
Po spełnieniu powyższy warunków, instytucja zostaje zarejestrowana w systemie, oraz zostaje utworzona dla niej jej własna strona biuletynu informacji publicznej. Adres strony to podany prefiks, który łączy się z ‘e-bip.org.pl’, zostaje on wysłany w e-mailu po rejestracji.
Jeśli użytkownik wypełnił formularz poprawnie, a adres e-mail lub login zostały już wykorzystane, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
Po pomyślnym podaniu loginu i hasła użytkownik zostaje przeniesiony na stronę panelu edycji swojego podmiotu. Pierwsze logowanie jest równoważne z brakiem jakichkolwiek uzupełnionych informacji o instytucji. Ich zmianę sugeruje wyróżniony na czerwono tekst co powinien zrobić użytkownik, czyli kliknąć przycisk „Edytuj dane podstawowe”.
Poniżej znajduje się przycisk „Mapa strony”, „Dokonaj zapłaty”. Wymienione dwa przyciski są nieaktywne do momentu uzupełniania wszystkich danych podstawowych.
Z lewej strony znajduje się już zbudowane menu, z elementów, które są wymagane ustawą. Użytkownik ma możliwość całkowitej edycji struktury menu. Każdy element menu to oddzielna podstrona, która zawiera indywidualną informację publiczną. Pod menu użytkownika znajdują się przyciski:
Po uzupełnieniu danych podstawowych, zostają uaktywnione przyciski „Mapa strony” oraz „Dokonaj zapłaty”, czyli panel jest w pełni funkcjonalny. Użytkownik może przejść do budowy własnego biuletynu informacji publicznej.
Po kliknięciu przycisku "Mapa strony" użytkownik zostaje przeniesiony do podstrony z budową biuletynu. Może dodawać, edytować, usuwać kategorie oraz podkategorie menu, przemieszczać je, skorzystać z wzorcowego menu.